6 aug. 2017

hit till dit


Arkivbild.

Idag är det söndagen den 6:e augusti vilket innebär att jag bara har fem arbetspass kvar innan jag bosätter mig i Malmö på obestämd framtid. Åå, ni kan inte ana lättnaden jag känner över detta faktum!!! Denna flytt är så jäkla behövlig – särskilt för något så pass vitalt som mitt välmående. Jag började inte reflektera kring det hela förrens alldeles nyligen utan har bara väldigt länge gått runt med en känsla i kroppen av att det är något som skaver. Jag tror saken är den att jag liksom inte varit särskild glad det senaste året, vilket med största sannolikhet är följden av denna konstant upplevda tidsbrist. Det har inte funnits något självklar plats för att sysselsätta mig med de saker jag älskar utan jag har mest trampat vatten. Inte fotograferat, inte bloggat, inte lagat mat, inte illustrerat särskilt mycket. Inte trivts bra med att bo hemma igen och att hela tiden var påpassad, haft en riktig skitsommar, stressat upp mig. Varit så låst?

Ser så otroligt mycket fram emot den här hösten och en nystart som heta duga. Att återigen få plugga något kreativt på en ny plats med nya människor och nya rutiner. Okej detta må låta skitlökigt, men jag hoppas hitta tillbaka till mig själv. Det är målet.

Så! Slutventilerat! Fina ni är som stannar kvar och tittar in här då och då. Jag är snart back on track;-)

xx bella

1 kommentar:

  1. ♥! Kommer och våldgästar ditt nya Malmöliv i höst.

    SvaraRadera