30 okt. 2017

fredag & malmö konsthall






I fredags förmiddag mötte jag upp exempelvis dessa fötter utanför Malmö Konsthall. De flesta andra klassisarna hade redan lämnat Malmö för höstlov men vi var ett litet gäng kvar som var sugna på att kika på konst:--)


Eva bland annat!


Och Tea!


*lyssnar på lärare som läser utställningsbeskrivningen*


Tilda och Fia var också med.





Gullo<3


"Pressure | Imprint" kallas den nuvarande utställningen och beskrivs såhär: "Höstens utställning visar verk av tre konstnärer från olika generationer som arbetat med grafiska och teknologiska tryckprocesser i ett experimentellt och utvidgat fält. I olika material och i såväl analoga som digitala tillkomstprocesser har Charlotte Johannesson, Ruth Wolf-Rehfeldt och Esther Fleckner frammanat sina karaktäristiska och högst personliga bildvärldar." 





Tea och Sofie var taggade och fina!!!


Älskar ljuset i den här konsthallen. Så mjukt å fint.











Tyckte att Ruth Wolf-Rehfeldts del av utställningen var helt otrolig. Hon arbetade fram ett bildspråk genom att sammanställa bild och text på en enkel skrivmaskin (huuur coolt?!?!). Det lät ju lite lame när vi läste om det först men alltså wow har aldrig sett något liknande!


Sen kom solen. Och de här solstrålarna. #blessed





Efter att ha bläddrat i döfina artist books inne i museumbutiken bar det av ut igen.


För ett litet besök på Galleri 21 och en annan utställning.


Därefter började magarna kurra och vi kom överens om att det var lunchdags. Sushi fick det bli och vi styrde därför stegen mot Davidhallstorg. Där var det höstigt med lövkantade trottoarer och rodnande murgröna.


<33


Vi åt långsamt och satt kvar länge. Diskuterade livet och världen och allt som är skevt. Det var fint.


Efter lunchen tackade vi för den högst rimliga skolfredagen och önskade trevligt höstlov. Sen ~gick vi på stan~. Klämde på dyrgripar och trånade efter en pyjamas (jag) inne på Aplace länge och väl, provade ut glasögon till Eva, testade kläder och köpte världens bästa byxor (också jag hehe). SÅ MYS fredag. SÅ MYS klassisar.

På kvällen körde vi upp till Karlskrona och där har jag spenderat hela helgen. Varit på kalas för mormor som fyllt år, hängt på min favoritbar, ba myst omkring hemma, kramat mycket på mina föräldrar, ätit husmanskost (aaah finally) osv. Nu är jag tillbaka i Malmö igen, ledig hela veckan och allt!! Så glad över att jag bor här nu.

xx bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar